Kainuun yleisurheiluseurojen jäsentiedote

15.9.2015

Hei, kilpailukausi alkaa pikkuhiljaa olla loppuillaan ja on aika kääntää katseet uuteen harjoituskauteen. Urheilijat keskittyvät kehittämään omia ominaisuuksiaan ja taitojaan joten on tärkeää, että toimihenkilöillekin on aktiivista toimintaa tarjolla seuran sisäisen toiminnan ulkopuolelta.

On erittäin tärkeää, että me kaikki Kainuun yleisurheiluihmiset aloitamme yhdessä viemään kainuulaista yleisurheilua eteenpäin. Tässäpäs katsausta tulevan syksyn yhteisistä tapahtumista:

Monipuolisuus- ja piirileiri suunnittelu palaveri Kajaanissa keskiviikkona 28.10.2015 klo 18-20. Palaverin paikka ilmoitetaan myöhemmin ja Kainuun yleisurheilu maksaa matkakulukorvaukset. Tarkoitus on, että teemme yhdessä eli jokaisesta seurasta osallistuu ohjaajia / valmentajia näiden leirien suunitteluun sekä käytännön toteutukseen. Muodostamme ohjaajaryhmiä ja jokaisella ryhmällä on oma vastuualueensa suunnittelun ja toteutuksen osalta. Muistakaa välittää monipuolisuus- ja piirileiri esitteitä eteenpäin omilla paikkakunnillanne esim. kouluhin sekä seuranne sisällä sähköpostitse lasten vanhemmille.  Esite on viestin liitteenä.

Kainuun yleisurheilun Syysseminaari Vuokatissa lauantaina 7.11.2015. Paikkana Vuokatinhovin Rantasauna klo 10.30-17.00. Tarkoituksena on mm. keskustella Kainuun yleisurheilun tilasta sekä pohtia millaisilla yhteisillä tavoitteilla Kainuun yleisurheiluseurojen yhteistyötä saadaan kehitettyä ja miten seurat yhdessä mahdollistaisivat  kainuulaisen urheilijan polun etenemisvaiheet mahdollisimman hyvin. Aluepäällikkö Yrjö Kelhä osallistuu mukaan Syysseminaariin.

Lasten yleisurheiluohjaajakoulutus (LYK) Vuokatissa 4.-5.12.2015.  Lasten yleisurheiluohjaajakurssi on 12 tunnin kokonaisuus lasten liikunnasta, yleisurheilusta ja sen perusteiden ohjaamisesta ja opettamisesta. Koulutus on tarkoitettu 7-11-vuotiaiden lasten ohjaajille sekä ohjaajiksi aikoville. Koulutukseen tulisi osallistua  kaikki ohjaajat, jotka ovat mukana tämän ikäisten ohjausryhmissä. Esite on viestin liitteenä.

Lasten- ja nuorten yleisurheiluohjaajien päivityskoulutus. Päivituskoulutus on tarkoitettu niille ohjaajille, jotka ovat käyneet jo jotain yleisurheiluohjaajakoulutuksia. Tästä tulee tarkempaa infoa vähän myöhemmin.

Terveisin

Antti Ovaska