Nuorisotoimintakilpailu

Suomen Urheiluliiton Nuorisotoimintakilpailu on tärkein suomalaisen yleisurheiluseuran nuorisotoiminnan laadun mittari. Nuorisotoiminnan vuosittaista kehittymistä on kätevää seurata nuorisotoimintakilpailun kautta. Yleisurheilutoimintaa järjestävän seuran on erittäin helppoa nostaa toiminnan mitattavaa laatua, koska nuorisotoimintakilpailuun vaikuttaa ainoastaan lisenssien lukumäärä ja piirin kisojen osanottopisteet.

Huomionarvoista on myös, että piirin kisoissa kisataan piirinmestaruuksista. Junioriurheilijalle saattaa olla kovinkin innostavaa, jos palkintokaapissa on muiden mitaleiden ja palkintojen lisäksi myös mestaruuskisojen mitali.

Nuorisotoimintakilpailun tilanne

Lisätietoja:

Kaikki SUL:n piirit järjestävät 9 - 15 - vuotiaille tytöille ja pojille omat piiritason kilpailut maastoissa, viesteissä, moniotteluissa ja henkilökohtaisissa huipentumissa. Urheilija saa kilpailla vain syntymävuottaan vastaavassa sarjassa.
13-vuotiaiden ja nuorempien osalta piirin nuorisokisat kuuluvat SUL:n valtakunnalliseen nuorisotoimintakilpailuun.

Nuorisotoimintakilpailuun lasketaan mukaan
- 10-13 vuotiaiden yleisurheilulisenssien lukumäärä
- osanottopisteet seuraavista piirin kilpailuista
  - maastot