Avoimet aluekilpailut 2017

9.1.2017

d

HUOM! Entiset Kansalliset, nuorisokansalliset ja avoimet aluekisat ovat niputettu yhteen ja alueet koordinoivat näitä.

Avoimia aluekilpailuja ulkoratakaudelle sekä hallikilpailuja sisäratakaudelle 2017 haetaan sähköisesti hakupalvelun kautta.

Suora hakulinkki: http://www.kilpailukalenteri.fi/kilpailuhaku/

Lisätietoja: http://www.sul.fi/sektorit/kilpailu

Avointen aluekilpailujen hakuaika alkaa 15.11.2016 ja päättyy 30.11.2016.

Aluekisaluokkaan kuuluvat: Ulkoratakilpailut, hallikilpailut, kävelykilpailut sekä maasto- ja maantielajien kilpailut.

Sähköiseen hakulomakkeeseen tulee merkitä haetun kilpailun luokka. Kilpailulle myönnettävän lopullisen luokituksen ja ajankohdan päättävät alueet ja kilpailuvaliokunta hakemusten pohjalta. Luokituksen pohjana ovat lähtökohtaisesti alla esitetyt kilpailuvaliokunnan linjaukset.

HUOM!

Vain määräaikaan mennessä sähköisen palvelun kautta haetut kisat huomioidaan. Ei-riittävän lajiohjelman kattavat kilpailut kuuluvat piirien myöntämät -luokkaan.

Ulkoratakauden kilpailuille asetetut hakuvaatimukset

• Kaikki lajiryhmät kattava lajiohjelma MN, MN22,19,17-sarjoista (pikajuoksu, kestävyysjuoksu, hyppy ja heitto)

Esim. M: 100 m, N19 400m, M17 800 m, N19 1500 m, M22 pituus, N17 3-loikka, M19 keihäs,      N kuula.

• Kestopäällystekenttä. Pinnoite ja suorituspaikat ovat hyvässä kunnossa
  • Huom: Pelkät P/T-sarjojen kisat piirien myöntäminä kisoina

Alueet valitsevat kisajärjestäjät hakemusten pohjalta. Alueille annetaan kiintiöt kisojen määristä.

Lisätietoja avoimet aluekilpailuihin koskeviin kysymyksiin vastaa alueen kilpailuvastaava tai liiton kilpailupäällikkö Mika Muukka.

Sisäratakauden kilpailuille asetetut hakuvaatimukset

• Ikäluokkien M/N, M/N19 ja M/N17 -kilpailut, joissa vähintään tulee olla mukana sarjojen M/N tai M/N19 ja 17 -lajeja.
  • Tai valtakunnallisesti merkittävät nuorisohallikilpailut.

Hakurajoitukset kisoille

• Kalevan Kisojen järjestäjä ei voi hakea samalle vuodelle: Eliittikisoja, nuorten Eliittikisoja tai muita SM-kilpailuja (pois lukien hallikisat sekä maraton ja muut maantiekisat).
  • Eliittikisojen järjestäjä ei voi hakea samalle vuodelle: Tähtikisoja tai nuorten Eliittikisoja. Eliittikisat ovat järjestäjän päätapahtuma kesällä 2015. Muiden tapahtumien vaikutus huomioidaan järjestäjiä päätettäessä.
  • Nuorten Eliittikisojen järjestäjä ei voi hakea samalle vuodelle: Tähtikisoja.

HUOM!

• Eliittikisa- ja Tähtikisapäiville ei myönnetä muita M/N-sarjojen avoimien aluekilpailujen lajeja.
  • Nuorten eliittikisapäivinä ei voida järjestää 19- tai 17-sarjan lajeja muissa avoimissa alekilpailuissa ja Vattenfall seuracup -osakilpailuja.
  • Maaottelut tms. ovat yllä mainittujen rajoitusten ulkopuolella.

Arvokilpailukalenterit

Arvokilpailukalenterit ovat SUL:n kotisivuilla kohdassa: Kilpailu - Kilpailukalenterit. Vuoden 2017 kalenteri on erityisen tärkeä tulevia kilpailuja haettaessa, koska sieltä löytyvät Eliitti-, Tähti- ja nuorten Eliittikisojen päivät, joiden kohdalla on hakurajoituksia.

Lisätietoja arvokilpailukalenterista antaa tarvittaessa liiton kilpailupäällikkö Mika Muukka.

Aluemestaruuskilpailut vuodelle 2017

Hallikilpailut 2017 vuodelle

4.12. Oopee-hallit, Oulu, Oulun Pyrintö

10.-11.12. Jouluhallit, Oulu, Oulun Pyrintö

29.1. pm-hallit Oulu, Oulun Pyrintö

11.2. Tunturihallit, Rovaniemi, Pohjan Koitto

12.2. Santaclaus-hallit, Rovaniemi, Lapin Lukko

12.2. sisuhallit Oulu, Oulun Pyrintö

4.2. Länsipohjan hallit, VKV, Haaparanta

11.2. Tunturihallit, Rovaniemi, Pohjan Koitto

12.2. Santaclaus-hallit, Rovaniemi, Lapin Lukko

12.2. sisuhallit Oulu, Oulun Pyrintö

18.2. hallikisa, Alatornion Pirkat, Haaparanta

Aluemestaruuskilpailujen haku vuodelle 2017 on auki ensimmäisessä vaiheessa marraskuun loppuun

Kilpailupäivät pohjoisella alueella on:

•PSM-Maastot                           29.4.

•PSM-viestit                                14.6./18.6./19.6./20.6.

•PSM yl.ja PSM19                      ensimmäinen osa 11.7.  ja toinen osa 15.7.

•PSM 10 000m  (ei juosta aluem. yhteydessä 10000m) 13.5.

•PSM 17 ja sisuhuipentuma pv. avoin

Hakuprosessi: Aluemestaruuskilpailujen ensimmäisessä vaiheessa marraskuun aikana haetaan avoimien aluekilpailujen lisäksi myös aluemestaruuskilpailut. Jos aluemestaruuskilpailuja jää hakematta, niin alue päättää jatkotoimista ja aikatauluista hakuprosessissa.

Piireissä myönnettävät piirien myöntämät vuodelle 2017

Piireissä myönnettävät piirien myöntämät kilpailut haetaan sähköisen hakujärjestelmän kautta ja niille avataan oma hakujakso kilpailukalenteri.fi- järjestelmässä 15.1.2016 alkaen. Tarkemmista hakuajoista ja -ohjeista tiedottavat piirit itse lähempänä hakuaikaa.

Hallikisojen kriteeriksi on päätetty:

Sisäratakauden kilpailuille asetetut hakuvaatimukset

• Tai valtakunnallisesti merkittävät nuorisohallikilpailut esim. TJIG

Mikäli hakuvaatimuksia ei täytetä, niin kilpailu käännetään piirihaun puolelle. Myös veteraanikisat tai TUL:n mestaruuskisat käännetään piirin puolelle. Myös seuraottelut (mikäli tulee), niin piirin puolelle.

Jos hallikisa on haettu ”Avoin aluekisa” –luokkaan, niin piirin kilpailuvastaava muuttaa nämä hallikisoiksi tai piirin puolelle riippuen yo. hakukriteereistä.

Kilpailut, jotka eivät täytä hakukriteerejä tai alue ei myönnä kilpailua kuuluvat Piirien myöntämät kilpailut – luokkaan.  Näiden haku aukeaa SUL:n sähköisessä hakujärjestelmässä tammikuun puolivälissä 2016.  Kiireellisemmissä tapauksissa olkaa yhteydessä oman piirinne kilpailuvastaan kilpailun saattamiseksi kilpailukalenteriin.  Tilastokelpoisuuden edellytyksenähän on, että kilpailu on haettuna kilpailukalenteriin viimeistään 3 vrk ennen kilpailua.

TIEDUSTELUT

Pohjoinen alue (Kai, Lappi, LP, PP) Harri Heikkilä p. 050-327 2740 E-mail: hheikkil@ulapland.fi