Kainuun yleisurheilun jäsentiedote!

4.3.2016

Kainuun yleisurheilun jäsentiedote

Kainuun yleisurheilu ry:n vuosikokous ja Hankkeen päätösseminaari järjestetään keskiviikkona 30.3.2016 Vuokatin urheiluopistolla klo 17.00-21.00. Tästä tulee vielä virallinen kutsu erikseen sekä tarkempaa informaatiota kokouksen sisällöstä.

Seuratukihankkeen päätavoitteena on  lasten matalan kynnyksen yleisurheilutoiminnan luominen sekä yleisurheiluharrastuksen lisääminen Kainuussa. Tulevana kesänä starttaa käyntiin Hippo yleisurheilukarnevaalien sarja ympäri Kainuuta, jotka on suunnattu lapsiperheille. Kainuun yleisurheilu ry on hankkinut yhteistyökumppaneita, joiden ansiosta tapahtumat on mahdollista järjestää sekä saadaan näkyvyyttä tapahtumille ja yleisurheilulle.

Hippo yleisurheilukarnevaalit eivät ole kilpailuita vaan yleisurheilutapahtumia johon ei tarvitse ilmoittautua. Tekeminen tapahtumissa on vapaamuotoista ja tapahtumapaikoille rakennetaan erilaisia yleisurheilun lajiratoja sekä järjestetään pari lajipisteitä jossa tuloksen voi ottaa itselleen.

Piirin puolelta järjestetään tapahtumien markkinointi ja  tapahtumassa on paikalla yksi tai useampi piirin edustaja. Seurojen osuus on järjestää työvoimaan tapahtuman pyörittämiseen sekä olla edustamassa omaa seuraansa. Seurojen tulee päättää päivämäärä maaliskuun loppuun mennessä, milloin kyseinen tapahtuma järjestetään omalla paikkakunnalla.

Kesällä 2016 Kainuussa alkaa SUL:n nuoristoimintakilpailu, jossa on yhdistettynä kaikki sisukilpailut ja Vattefal seuracup. Parhaat kainuulaiset seurat palkitaan piirin toimesta. Piiri ja monipuolisuus leirit järjestetään Vuokatissa 7.5.2016. Leireistä tulee tarkempaa informaatiota vielä myöhemmin.

Urheiluterveisin

Antti Ovaska