TASO 2 - NUORISOVALMENTATUTKINTO Rovaniemellä 2016

17.12.2015

TASO 2 - NUORISOVALMENTATUTKINTO

Tutkinnon osaamistavoite

Tutkinnon jälkeen valmentaja tuntee nuorisovalmennuksen perusteet sekä osaa toimia pitkäjänteisesti seuran lajivalintavaiheessa olevien urheilijoiden valmentajana huomioiden nuorten fyysisen, psyykkisen ja sosiaalisen kasvun ja kehityksen.

Tutkinnon oppisisältö ja kesto

Mm. yleinen valmennusoppi, lajiryhmäkohtainen valmennusoppi ja eri lajien tekniikka. Tutkinto koostuu neljästä lähijaksosta ja etäopiskelusta. Lähiopetusjaksojen kesto on noin 90 tuntia.

Lapin Urheiluopistolla (Rovaniemi) 22.-24.4./27.-29.5./16.-18.9./14.-16.10.2016. Haku on 11.3. mennessä os. www.yleisurheilurekisteri.fi, palvelutunnus NVTROI2016. Tutkinnon hinta 590e (sis. majoituksen, ruokailut, tilojen käytön, koulutuksen ja materiaalin) ja 440e (sis. ruokailut, tilojen käytön, koulutuksen ja materiaalin).

Kutsu ja ohjelma tutkinnolle hyväksytyille lähetetään noin kolme viikkoa ennen tutkinnon alkua.

Valintakriteeri

Hakijalta edellytetään, että hän on suorittanut nuorten yleisurheiluohjaajakurssin, on vähintään 18-vuotias ja on ohjannut seurassa vähintään kaksi vuotta.

Koulutusmateriaali

"Yleisurheilua 14-17- vuotiaille" -käsikirja.

Edut

Mahdollisuus hakea Suomen Urheiluliiton valmentajayhdistyksen jäsenyyttä.

Tiedustelut
SUL:n koulutuspällikkö Tapio Rajala p.0400 442493, tapio.rajala(at)sul.fi ja aluepäälliköt.